Vaření piva

• Veverka7
  • Veverka7's Avatar Topic Author
  • New Member
  • New Member
More
25 Feb 2021 23:59 #1 by Veverka7
Vaření piva was created by Veverka7
Dobrý večer domovarnici, 

Jsem úplný začátečník a navíc ženská jdu si k vám zkušenějším pro názor a řadu, tapu v určitých věcech. Navíc nežiju momentálně v ČR, tak tu v tuto chvíli neseženu chmel, Ktery si představuji k výrobě dobrého lezaku. 

Zde jsou prosím mě otázky. 
[img
Zpráva ode mně - pro  Jersey  
25 Únor 2021, 23:46  
Dobrý vecer

Omlouvam se, že vám píšu zde na soukromou zprávu, ale potřebovala bych prosím poradit.

1) na 25 litrů mladiny lezaku 12° mi dle kalkulačky vyšly 3 balení S23 na spodni kvašení. Je to ok? V navodu výrobce udává pro spodní kvašení na toto množství 4 balíčky, tak nevím zda použít na 25 litrů mladinky 3 sacky dle kalkulačky nebo 4 sacky dle vyrobce?

2) spodní kvašení u těchto kvasnic udává výrobce 12-15stupnu, ale dle různých diskuzích se doporučuje na lezacek kolem 8-10 stupňů. Kolik by jste u těch spodních kvasnic S 23 doporučili stupňů?

3) nemáte náhodou zkušenosti s chmelem Hellertauer Magnum? Musím teď vymyslet něco z druhů chmele, ktere jsou tady v Irsku dostupné pro výrobu lezaku hořčiho charakteru něco jako je Radegast 12,ten má něco přes 30IBU myslím.
A kolik by jste mi doporučil použít na toto množství chmele prosím. Seženu tu zde Saaz Late což je odnos zatecaku, ale dle popisu se hodí jen 2 a 3 chmeleni, nevím co bych mohla použít na to prvni ( ale je tu i tettnang, hellertauer tradiční, pak mittle a již zmiňovaný Magnum, a poslední co tu seženu na ležák je i Perle. Nechci aby to bylo zase úplně horke. Koukala jsem i na kalkulačku, ale nějak se mi ty poměry nepozdavaji. Mohli by jste mi říct vás názor prosím

3) pokud chci mít 25 litrů mladiny 12°lezaku, je ok poměr vody na vystirku 24 litrů a na vyslazeni 20.? Budu používat 6,5kg sladu kombinaci plzeňského klasika 4kg,dale 2kg hana herittage pilsen a 0,5kg vídeňský. Myslíte si, že je moje schéma ok?